۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

خانه دوست کجاست؟ از فرید سیدی


هرچه را که خدا آفرید برایش ارزش خاصی قائل شد و در کل تمام این مخلوقات دارای ارزش هستند ... یکی از نعمت های خدا دوستی است و در عین حال یکی از صفات برتر خدا حبیب یا همان دوست می باشد ... از اهمیت دوست همین بس که حضرت علی می فرماید : بیچاره ترین آدم کسی هست که دوستی ندارد و بیچاره تر از آن کسی هست که دوستی را که دارد به رایگان از دست بدهد.
یکی از سمبل های زیبایی شمع است و در عین حال بسیار سوزان و دردناک است . شاید یه سری از دوستی ها را به توان به این شکل تشبیه کرد که برای حفظ آن باید شمع را در کف دست نگاه داشت و هست دوستی هایی که ارزش سوختن را هم داشته باشد ولی حیف که یک روز این شعله شمع خاموش می شود .
بله همه این ها را گفتم که بگم شاید با اینکه بدانیید خیلی چیز ها از جمله دوستی که دارد از دست می رود و وقتی از دست رفت فقط جای سوزش و دردش برای تو باقی می ماند باز به خاطر اون بها و ارزشی که خدا به این دوستی داده است تا لحظه آخر مقاومت می کنی و به قول حضرت علی سعی می کنی رایگان از دست ندهی و بدانی ثمره تلاش تو بی نتیجه است ولی مهم این است که تو تلاش خودت را کردی و تو کم نذاشتی ...
و شاید لحظه خاموشی این شمع تنها چیزی را که بدست آورده ای سوزش و درد و تاول و چرک باشد و خیلی ها هم ملامتت کنند ولی مهم این است وجدانت راحته ...

دوستان زیاد
بهترين وسيله دفع دشمنان ، ازدياد دوستان است . بيسمارک

بدگويي از دوستان
خموشي در برابر بدگويي از دوستان ، گونه اي دشمني است . ارد بزرگ

دوست نيكو
نشان دوست نيكو آن است كه خطاي تو بپوشد و تو را پند دهد و رازت را آشكار نكند . پور
سينا

پایداری در دوستی
در دوستي درنگ کن ، اما وقتي دوست شدي ثابت قدم و پايدار باش . سقراط

توبیخ دوست
دوستان را در خلوت توبيخ کن و در ملاءعام تحسين . اسکاروايلد

پس لطفا دلخوری هات رو فراموش کن، ارزش دوستان اونقدر هست که اگه کسی رو ناراحت کردی حتی اگه مطمئنی خطائی ازت سر نزده ازشون عذرخواهی کنی. آیا میتونی نشون بدی شجاع و قابل احترام هستی؟ پیغامت رو برای یه دوست بگذار.


برگرفته :
http://www.iran20.com/blog.php?user=99711&blogentry_id=45568

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر